RRA Zlatiborske oblasti

RRA Header

Одржан други округли сто: Развој типичних производа у Златиборском округу

Регионална развојна агенција Златибор у петак, 23. децембра  2011. године организовала је  округли сто на тему “Развој типичних производа у Златиборском округу”.

Округли сто одржан је  у оквиру активности пројекта Развој типичних производа у североисточној БиХ и Златиборском округу у Србији који РРА Златибор из Ужица реализује у партнерству са Удружењем Независни биро за развој (НБР) из Градачца. Пројекат одобрен у првом позиву Програма прекограничне сарадње Србија – Босна и Херцеговина, започет је у јулу 2011. године и траје укупно 20 месеци. Циљ Пројекта је повећање видљивости типичних производа у ширем региону и  подршка покретању процеса заштите ради унапређења њихове комерцијализације.

 

У првој фази реализације Пројекта, спроведено је истраживање и анализа стања типичних производа  у две прекограничне регије и идентификовани пољопривредни, гастрономски и занатски производи чији потенцијали за даљи развој значајно могу допринети оживљавању руралних подручја и обогаћивању постојеће развијене туристичке понуде у Златиборском округу. У складу са планираним активностима Пројекта, следи верификација анализе тренутног стања и разматрање механизама и интервенција са кључним актерима у ланцу вредности типичних производа и експертима из Босне и Херцеговине и Србије. Циљ одржавања округлог стола је усаглашавање ставова свих релевантних актера у вези са најперспективнијим типичним производима  и креирање  закључака  и препоруке за њихов даљи развој.

На скупу су учествовали експерти из БиХ и Србије, као и представници институција и организација које као кључни актери имају важну улогу у ланцу вредности типичних производа и пружају финансијску, саветодавну и подршку у промоцији: Министарства полопривреде, трговине шумарства и водопривреде, Завода за интелектуалну својину, Пољопривредне стручне службе Ужице, Регионалне туристичке организације Западне Србије и Музеја Старо село из Сирогојна.  Први део дискусије био је посвећен дефинисању критеријума за селекцију производа који би увођењем концепта „корпе производа“ на најбољи начин допринели повезивању препознатљивости производа и  територије са које потичу.

С обзиром на то да су наредне активности Пројекта усмерене на пружање едукативне и промотивне подршке произвођачима, дефинисани закључци и  препоруке треба да послуже као платформа за будуће иницијатуве.  Имајући у виду позицију Златиборског округа као дестинације развијеног туризма, констатовано је да поједине препоруке уствари представљају повратну спрегу различитих активности – брендирање територије путем развоја традиционалних производа, односно њихов развој на основу репутације планине Златибор.

Избор из конкурса

Б2Б састанци на LEAP Summit u Zagrebu

У оквиру међународне конференције LEAP SUMMIT која се одржава у Загребу, Европска мрежа предузетништва Хрватске, у партнерству са Развојном агенцијом Србије (РАС), 26. марта ове године организује Б2Б сусрете за иновативна предузећа, предузетнике и Startup-ове. Догађај је првенствено намењен иновативним предузећима, startup-овима, фрееланцерима, инвеститорима, удружењима, студентима, универзитетима и истраживачким институцијама, као и свима онима који желе успоставити међународну пословну сарадњу и истражити нова тржишта.

 

Избор из вести

Продужетак конкурса РАС-а

Развојна агенција Србије (РАС) обавештава да је због ванредног стања, уведеног у циљу спречавања ширења вируса ЦОВИД-19, продужено трајање Јавног позива за учешће у Програму подршке за улазак у ланце добављача мултинационалних компанија у 2020. години, за додатних 60 дана.

У складу са ванредним стањем И мерама сузбијања епидемије вируса ЦОВИД 19, обавеставамо вас да смо продузили трајање ЈП за Програм стандардизоване услуге менторинга за секторе прерадјивацке индустрије, на 10.јун 2020.

 

Тренутна посета

Имамо 216 гостију на мрежи

Придружите нам се на

РРА Youtube канал
РРА Facebook профил
РРА Twitter
РРА LinkedIn профил
Сада сте овде