RRA Zlatiborske oblasti

RRA Header

Зашто локални производи нису довољно заступљени у туристичкој понуди?

У оквиру пројекта Регионални ланац вредности на подручју међуопштинске сарадње, 2., 3.и 4. децембра  одржани су састанци у Ужицу, Новој Вароши и на Златибору на којима су представници хотелско – угоститељског сектора, произвођача, локалних власти, туристичких организација и агенција дискутовали о могућностима за успостављање ланца набавке локалних производа за индустрију туризма.

Након  истраживање и анализа  тражње и понуде локалних производа на територији Златибора, Златара и Таре које је спроведено током септембра, октобра и новембра, ови састанци су организовани са циљем да се тестирају налази истраживања и заједнички дође до кључних препорука и акционог плана за успостављање функционалнијег ланца набавке. Кроз истраживање је анкетирано  300 туриста, 100 субјеката хотелско – угоститељског сектора, 200 пољопривредних газдинстава и 100 фирми које се баве производњом и/или прерадом локалних производа. На основу прелиминарних резултата анализе, урађени су и дубински интервјуи са 50 хотела и ресторана и 50 фирми са овог подручја.

Резултати истраживања показали су да локални производи нису довољно заступљени у туристичкој понуди и да не одговарају потребама и захтевима туриста. Са друге стране, недостатак синхронизоване промоције и сарадње свих актера  развоја туризма такође представља проблем у контексту заокруживања  туристичког производа регије Западна Србија.  Локални производи имају потенцијале, али су као последица недовољне сарадње на промоцији, од стране туриста препознати само млечни и сувомеснати производи и ракија, док су  мед, лековито биље, воћне прерађевине и зантаски производи недовољно присутни и маргинализовани. 

На основу информација и предлога који су изнети током дискусија на састанцима, припремиће се акциони план за имплементацију 3 кључне препоруке, које би средњорочно могле да допринесу решавању идентификованих проблема. На завршном догађају који је планиран у  другој половини јануара 2014., биће представљена платформа за будуће активности и пројекте свих заинтересованих страна на подручју Златибора, Златара и Таре.

Прилог ТВ Лав можете погледати овде.

Избор из конкурса

ЈАВНИ ПОЗИВ ЗА УЧЕШЋЕ У ПРОГРАМУ ПРУЖАЊА СТАНДАРДИЗОВАНЕ УСЛУГЕ МЕНТОРИНГА СЕКТОРИМА ПРЕРАЂИВАЧКЕ ИНДУСТРИЈЕ У 2020. ГОДИНИ, КОЈИ ЈЕ ДЕО ПРОГРАМА "УСПОСТАВЉАЊЕ И ПРОМОЦИЈА УСЛУГЕ МЕНТОРИНГА ЗА МАЛА И СРЕДЊА ПРЕДУЗЕЋА НА ЗАПАДНОМ БАЛКАНУ - ФАЗА 2"

У складу са ванредним стањем И мерама сузбијања епидемије вируса ЦОВИД 19, обавеставамо вас да смо продузили трајање ЈП за Програм стандардизоване услуге менторинга за секторе прерадјивацке индустрије, на 10.јун 2020.

Развојна агенција Србије (у даљем тексту: РАС) расписује Јавни позив за учешће у "Програму пружања стандардизоване услуге менторинга секторима прерађивачке индустрије у 2020. години", који је саставни део програма „Успостављање и промоција услуге менторинга за мала и средња предузећа на западном балкану – фаза 2“ (у даљем тексту: Програм) са циљем унапређења пословног амбијента и подршке несметаном развоју ММСПП која послују у оквиру сектора прерађивачке индустрије груписане у четири области и то: индустрија машина и опреме; прехрамбена индустрија; дрвна и индустрија намештаја и индустрија гуме и пластике. Јавни позив се објављује у складу са Годишњим програмом рада Развојне агенције Србије за 2020. годину.

Услуга менторинга је намењена микро, малим и средњим привредним друштвима и предузетницима и има за циљ развој пословања и смањење броја неуспешних привредних субјеката.

 

Избор из вести

Виртуелна конференција и Б2Б састанци - Applied Artificial Intelligence Conference 2020

Развојна агенција Србије, као део активности Европске мреже предузетништва, коорганизатор је конференције Applied Artificial Intelligence Conference 2020 и пословних састанака који ће бити одржани online 11. маја.

 

Тренутна посета

Имамо 393 гостију на мрежи

Придружите нам се на

РРА Youtube канал
РРА Facebook профил
РРА Twitter
РРА LinkedIn профил
Сада сте овде Подршка руралном развоју Зашто локални производи нису довољно заступљени у туристичкој понуди?